登录  
 加关注
   显示下一条  |  关闭
温馨提示!由于新浪微博认证机制调整,您的新浪微博帐号绑定已过期,请重新绑定!立即重新绑定新浪微博》  |  关闭

z.qxue的博客

相识、相知、相敬、相伴。.......永远.......

 
 
 

日志

 
 

那半年,我每天背着相机走在美国的大地上  

2010-02-06 13:44:11|  分类: 译文 |  标签: |举报 |字号 订阅

  下载LOFTER 我的照片书  |

那半年,我每天背着相机走在美国的大地上--李钦业  2010-01-17

In that half years, I walked on the American land with my camera everyday--Li Qingye 2010-01-17

那半年,我每天背着相机走在美国的大地上 - z.qxue - z.qxue的博客

  (我在美国缅因州灯塔公园拍海鸥)(I made a seagull picture in the lighthouse Park, Maine State USA)

  2009年下半年,我在美国探亲,在那里生活了半年(绝大部分时间在芝加哥),每天我背着相机漫步在美国的大地上。

  在美国的时间里,我先到女儿曾经就读的新罕布什尔大学,然后搬到芝加哥。在芝加哥住定之后,我参加华人旅行社曾三次在美国旅游,美国东部游、美国西部游、美国夏威夷游,其余时间就漫步在芝加哥的大街小巷,游走在密歇根湖边。每天,我背着相机拍下美丽的自然景观,拍下我感兴趣的人物、事情,拍了几千张照片,写了八十余篇美国见闻(发在网易我的博客里),到2009年年底(12月28日)我离开了生活了半年的美国,飞回祖国。

  这些照片真实地记录了我在美国的生活,我现在经常看看这些照片,重温那段生活……

In late half year of the 2009, I had been in the USA for a visiting, (Mainly living in Chicago). Every day I took my camera and strolled on the American ground.

During my visiting, first, I was in the University of New Hampshire where my daughter was studying, and then moved to the Chicago. After we resided in the Chicago, I joined the Chinese travel sevices, and three times to visite the eastern and western of American as well as the Hawaii islands, other spare times,I wes strolling over the avenes and lanes in the Chicago,walking along the front of Michican lake. Every day I shot the wonderful nature scenes and things; peoples that both  I was intrested with my camera. Almost for several thousands pictures, and wrote over than eighty pieces of essays about my experiences in American(Loading in the http://akliqy.blog.163.com/.) In the end day of 2009year( Dec 28th), I left the USA,where I had been for half years,and flight back my home country.

These pictures recoded the real my livings in the American. Now, I often look these photos, and rejoin that time's life again...

那半年,我每天背着相机走在美国的大地上 - z.qxue - z.qxue的博客

 (我在芝加哥密歇根湖边)( I was at the side of the Michigan lake)

  评论这张
 
阅读(184)| 评论(4)

历史上的今天

评论

<#--最新日志,群博日志--> <#--推荐日志--> <#--引用记录--> <#--博主推荐--> <#--随机阅读--> <#--首页推荐--> <#--历史上的今天--> <#--被推荐日志--> <#--上一篇,下一篇--> <#-- 热度 --> <#-- 网易新闻广告 --> <#--右边模块结构--> <#--评论模块结构--> <#--引用模块结构--> <#--博主发起的投票-->
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

页脚

网易公司版权所有 ©1997-2018